Swipe to the left

Nieuws

Dr. Wack

8 augustus 2022

Na succes in Duitsland richt Dr. Wack zich op Benelux

Wie graag en veel fietst, weet het: je fiets kan niet zonder goed onderhoud. Dr. Wack staat met F100 al vier decennia klaar voor fietsers. Een blik op het Duitse bedrijf dat sinds kort ook in de Benelux zijn producten voert.

Dr. Wack geniet in de Lage Landen (nog) niet de grootste bekendheid, maar gaat wel al vele jaren mee in de wereld van reinigingsproducten. Al in 1975 werd het bedrijf opgericht. In 1982 werd met F100 de fietsreinigingslijn opgezet. Naast fietsreiniging beschikt Dr. Wack over nog eens drie lijnen met onderhoudsproducten. Het gaat om producten voor motorfietsen, auto’s en precisieonderdelen. Voor al deze bedrijfstakken past Dr. Wack hetzelfde principe toe: een continu proces van innovatie om de hoogste kwaliteit en materiaalcompatibiliteit na te streven.

Fietsreiniger

Ervaring
Toen de oprichter van het bedrijf, Dr. Oskar Kurt Wack, in 1975 in Viernheim (deelstaat Hessen) begon met de ontwikkeling van chemische reinigingsmiddelen voor roestvrijstalen kookpotten, kon hij al putten uit zijn ervaring op het gebied van reinigingsmiddelen. Hij was vóór de oprichting van Dr. Wack namelijk betrokken bij de ontwikkeling van Mister Proper, het iconische huishoudelijke schoonmaakmiddel van het Amerikaanse Procter & Gamble. Hij richtte zich op de totstandkoming van de formule.

Het zou bij de oprichting van Dr. Wack nog zeven jaar duren voordat de lancering van de F100-fietsreiniger een feit was. In de tussenliggende jaren verhuisde het bedrijf naar Ingolstadt, waar het nu nog steeds gehuisvest is, en lanceerde het de eerste reiniger voor lichtmetalen velgen en de eerste motorreiniger. Met de komst van de F100-lijn in 1982 speelde de onderneming veertig jaar geleden in op de specifieke behoeften van mannelijke en vrouwelijke fietsers. Dr. Wack slaagde erin materiaalcompatibiliteit en een sterke reinigingskracht te combineren met een nieuwe, gepatenteerde gelformule.

De onderhoudsproducten van Dr. Wack kenmerken zich door de hoge kwaliteit, effectiviteit en innovativiteit. Met de F100- en F100 Bio-lijn biedt het bedrijf fietsverzorgingsproducten van het hoogste niveau die bovendien rekening houden met het milieu. Het productgamma op fietsgebied strekt zich uit van complete reinigingsproducten en smeerproducten voor de ketting tot aan verzorgings- en conserveringsproducten voor de gehele fiets. Dr. Wack wil er met de volledige lijn voor zorgen dat fietsers de fiets lang en zorgeloos kunnen gebruiken en dat de fiets zijn waarde behoudt.

Kettingreiniger

Klaar voor de toekomst
In februari van dit jaar heeft Dr. Wack de eerste spade in de grond gestoken voor een nieuw hoofdkantoor in Baar-Ebenhausen bij Ingolstadt. Deze stap was onvermijdelijk na het succes en de groei van de laatste jaren. Het familiebedrijf, waar de tweede generatie inmiddels aan het roer staat, heeft de grenzen van zijn oude hoofdkantoor bereikt en daarom besloten een volledig nieuw gebouw neer te zetten. Op de nieuwe locatie wordt volgens de planning tegen het einde van 2023 een gebouw van 60.000 vierkante meter voor productie en administratie opgeleverd. Ter vergelijking: dat is drie keer zoveel ruimte als nu beschikbaar is. Er kunnen straks 400 werknemers aan de slag.

Nu ook in Benelux
F100 is ondertussen bekend in heel Duitsland en een geliefd merk onder Duitse fietsfanaten. Daarom werd de tijd rijp geacht om ook naar andere Europese landen te kijken. De producten zijn al te vinden in enkele landen, maar Nederland en België vormen de pioniers wanneer het gaat over de gloednieuwe internationale uitstraling van het merk. Dit zijn de eerste landen waarin deze internationale lijn beschikbaar zal zijn voor consumenten. Gransier Bike Parts, een groothandel in het Nederlandse Zuid-Limburg, begeleidt de lancering en verdere verzorging van de producten.

Lube

Nieuwe accountmanager Noord Nederland

9 juli 2022

Ate Sjoerd Jager completeert salesteam Gransier

HEERLEN – Gransier Bike Parts heeft een nieuwe accountmanager aangetrokken voor het rayon Noord Nederland om het team verder te versterken. Sinds 1 juli is Ate Sjoerd Jager het rayon gaan bedienen.

“Ate Sjoerd heeft een jarenlange ervaring in de fietsbranche en zal daarmee de klanten in dit Rayon de benodigde support gaan bieden en het persoonlijke contact gaan onderhouden,” zegt Gransier’s directeur Marcel de Bie.

‘Gransier geeft invulling aan het persoonlijke contact dat klanten waarderen’

“Met zijn komst zijn de rayons deels gewijzigd. Daardoor kunnen we de klanten in dit rayon de klanten weer op juiste niveau bedienen en de benodigde support bieden. Gransier geeft hiermee wederom invulling aan het persoonlijke contact dat veel klanten waarderen.”

Met de komst van Jager telt Gransier’s sales team in totaal vijf accountmanagers. Jager neemt, zoals gezegd, Noord-Nederland voor zijn rekening, terwijl Theo van Es zich bekommert om Midden-Nederland. Arie van der Reijken zit op de weg in West-Nederland en Michel Bron bezoekt dealers in Zeeland en Brabant. Youri Kusters tenslotte is actief in Limburg.

Wijziging afhalen orders

5 april 2022

Door de toenemende drukte is het vaak niet mogelijk om de eerder gestelde verwerkingstijd van 1 uur van afhaalorders na te komen. Hierdoor komt het regelmatig voor dat uw pakket(ten) nog niet klaar staan om af te halen na een uur vanaf het bestelmoment. Uiteraard willen wij onze beloftes graag nakomen en hebben daarom besloten om de maximale verwerkingstijd van orders te wijzigen naar 2 uur. Dit houdt dus in dat uw bestelling 2 uren na het moment van bestellen voor u klaarstaat om af te halen bij ons magazijn. Zodra uw order klaarstaat om af te halen ontvangt u hierover een e-mail vanuit onze logistieke afdeling.

Bedankt voor uw begrip en graag tot ziens in Heerlen!

Nieuwe accountmanager

22 maart 2022
Gransier heeft een nieuwe accountmanager aangetrokken voor het Rayon Noord-West Nederland om het team verder te versterken. Sinds 1 maart is Theo van Es dit rayon gaan bedienen.

Daarnaast zal Van Es ook een deel van klanten in het midden van het land gaan bedienen. Hij heeft een jarenlange ervaring in de fietsvakhandel en is een bekend gezicht in het rayon. Hiervoor is hij ruim 32 jaar salespromotor van Simson geweest.

Verstoringen online betaalmogelijkheden

8 maart 2022

Zojuist werden wij op de hoogte gesteld door onze online betaalprovider Buckaroo dat er momenteel storingen voorkomen waardoor betalingen mogelijk niet uitgevoerd kunnen worden.
De storingen worden veroorzaak door gecoördineerde DDoS-aanvallen en er wordt hard aan gewerkt om de systemen online te houden.

Het betreft de volgende betaalmogelijkheden in onze webshop:

  • iDEAL
  • Mastercard
  • eMaestro
  • V PAY
  • PayPal
  • Bancontact / Mister Cash

Bedankt voor uw begrip voor deze situatie.